Permohonan
adalah dipelawa kepada Rakyat Malaysia (keutamaan akan diberikan kepada Rakyat
Negeri Pahang) termasuklah pegawai-pegawai Kerajaan yang sedang berkhidmat dan
layak untuk
mengisi kekosongan jawatan-jawatan.
PEMOHON-PEMOHON
HENDAKLAH MEMPUNYAI KELAYAKAN SEPERTI BERIKUT :-
1. Jawatan : PENGHANTAR NOTIS GRED N11 (2 kekosongan)
Kumpulan Perkhidmatan : Pelaksana
Klasifikasi
Perkhidmatan : Perkhidmatan Pentadbiran dan
Sokongan
Taraf
Jawatan : Tetap
Jadual Gaji :
Gaji Minimum:
RM 802.00
Gaji Maksimum: RM 2,663.00
Kadar Kenaikan Gaji Tahunan : RM 80.00
Syarat Lantikan : Calon lantikan
hendaklah memiliki kelayakan seperti berikut :
(a)
Warganegara Malaysia;
(b) Berumur
tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan;
(c)
Penilaian menengah Rendah atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh
Kerajaan;
dan
(d) Sekurang-kurangnya lesen memandu Kelas B2 yang
dikeluarkan oleh Jabatan Pengangkutan
Jalan
[kecuali lesen memandu dalam tempoh percubaan (P)].
[Gaji
permulaan ialah pada Gred N11 : RM847.99]
2. Calon
bagi lantikan hendaklah memiliki kepujian dalam subjek Bahasa Melayu pada Peringkat
penilaian Menengah rendah atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya
oleh Kerajaan.
3. Gaji
permulaan yang lebih tinggi daripada gaji minimum Gred N11 boleh ditetapkan oleh
Pihak Berkuasa Melantik berkenaan berasaskan kepada pengalaman kerja atau
kemahian
berkaitan.
4. Pegawai
yang dilantik adalah dikehendaki berkhidmat dalam tempoh percubaan selama 1
hingga 3 tahun.
5. Pegawai
boleh dikehendaki mengikuti latihan yang ditetapkan oleh Ketua Jabatan/Perkhidmatan
yang berkenaan.
6. Pegawai
dalam tempoh percubaan adalah dikehendaki hadir dengan jayanya Program Transformasi
Minda.
7. Pegawai
yang dilantik adalah layak disahkan dalam perkhidmatan apabila telah:
(a) memenuhi
tempoh percubaan;
(b) hadir
dengan jayanya Program Transformasi Minda; dan
(c)
diperakukan oleh Ketua Jabatan /Perkhidmatan.
8.
Pergerakan Gaji Tahunan adalah tidak automatik dan akan ditetapkan oleh Ketua Jabatan/Perkhidmatan berdasarkan prestasi
perkhidmatan.
9. Pegawai
hendaklah memenuhi kompetensi dan potensi yang ditetapkan untuk kenaikan
pangkat.
10.
Penghantar Notis Gred N11 adalah layak dipertimbangkan bagi kenaikan pengkat ke
jawatan Penghantar Notis Gred N14 yang kosong apabila telah:
(a) disahkan
dalam perkhidmatan;
(b) mencapai
tahap prestasi yang ditetapkan;
(c) memenuhi
kompetensi dan potensi yang ditetapkan; dan
(d)
diperakukan oleh Ketua Jabatan/Perkhidmatan.
11.
Penghantar Notis yang menunjukkan prestasi yang cemerlang adalah layak dipertimbangkan
oleh Pihak Berkuasa Melantik berkenaan untuk peningkatan secara lantikan ke
jawatan Pembantu Kemahiran Gred H17 atau Pembantu Tadbir (Perkeranian /Operasi)
Gred N17 yang kosong mengikut syarat-syarat yang ditetapkan dalam skim
perkhidmatan berkenaan.
12. CARA
MEMOHON
(a)
Permohonan hendaklah menggunakan borang MDJ/1 yang boleh didapati di Kaunter
Khidmat Pelanggan Majlis Daerah Jerantut dan boleh muat turun
borang ini
di laman web www.mdjerantut.gov.my
atau klik disini untuk borang permohonan. >>>>Borang
Permohonan
(b) Semua
permohonan hendaklah disertakan dengan salinan sijil atau salinan keputusan
peperiksaan bagi kelayakan yang disyaratkan, sijil kelahiran, kad pengenalan
(depan dan belakang) yang telah disahkan dan sekeping gambar berukuran pasport.
(c) Pegawai
yang sedang berkhidmat hendaklah menghantar permohonan melalui Ketua Jabatan
masing-masing mengikut Perintah Am 21, Bab ‘A’.
(d) Borang
permohonan yang tidak lengkap diisi atau tidak terang, tidak disertakan dengan
dokumen-dokumen yang diperlukan, tidak memenuhi syarat-syarat kelayakan yang
ditetapkan dalam iklan, tidak dikemukakan melalui Ketua Jabatan bagi pegawai
sedang berkhidmat dan tidak ditandatangani akan ditolak.
(e) Borang
permohonan yang dilengkapkan hendaklah dihantar dalam sampul surat berukuran
22sm x 32sm dengan setem yang mencukupi. Di sudut sebelah kiri hendaklah
ditulis Nama Jawatan yang dipohon.
13. ALAMAT
PERMOHONAN DAN TARIKH TUTUP
Permohonan hendaklah sampai kepada :-
YANG DIPERTUA
MAJLIS DAERAH JERANTUT
27000 JERANTUT
PAHANG DARUL MAKMUR
Sebelum atau pada : 17 MAC 2014 (ISNIN)
14. CATATAN
AM
a)
Permohonan AKAN DITOLAK jika borang permohonan:-
(i) Tidak
menggunakan borang MDJ/1
(ii) Tidak
lengkap
(iii) Tidak
menyertakan dokumen yang dikehendaki seperti yang
disyaratkan
dan semua salinan dokumen tidak disahkan.
(iv)
Permohonan yang diterima selepas tarikh tutup iklan.
b)
Permohonan yang tidak menerima sebarang jawapan selepas 3(tiga) bulan dari
tarikh tutup
iklan hendaklah dianggap tidak berjaya.
No comments:
Post a Comment